Všeobecné 
obchodní podmínky

společnosti Rodina & Bohatství s.r.o., IČO: 22641092
Platné a účinné od: 21. října 2025

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti mezi společností Rodina & Bohatství s.r.o., IČO 22641092, se sídlem Pod Kosířem 3001/12, 796 01 Prostějov (dále jen „poskytovatel“), a fyzickými či právnickými osobami (dále jen „zákazník“ nebo „spotřebitel“) při uzavírání smluv o poskytování vzdělávacích služeb prostřednictvím webových stránek poskytovatele www.rodina-bohatstvi.cz (dále jen „webové rozhraní“).
  2. Webové rozhraní umožňuje uzavírání smluv o poskytování služeb, zejména vzdělávacích kurzů a školení pořádaných poskytovatelem v elektronické (on-line) či prezenční formě. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi poskytovatelem a zákazníkem.

II. Vymezení pojmů a charakter služeb

  1. Poskytovatel nabízí vzdělávací kurzy a školení zaměřené na oblast finanční gramotnosti, hospodaření s rodinnými financemi a osobního rozvoje (dále jen „kurz“ nebo „služba“).
  2. Služby jsou určeny primárně pro spotřebitele ve smyslu § 419 občanského zákoníku. Poskytovatel však umožňuje uzavření smlouvy i s podnikateli (B2B), přičemž ustanovení těchto obchodních podmínek se použijí přiměřeně, není-li výslovně stanoveno jinak.

III. Uzavření smlouvy o poskytování služby

  1. K uzavření smlouvy dochází prostřednictvím objednávkového formuláře dostupného na webovém rozhraní poskytovatele. Zákazník vyplní objednávku, zvolí způsob platby a odesláním formuláře potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a souhlasí s nimi.
  2. Smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky zákazníkovi a úhradou ceny služby. Okamžikem uzavření smlouvy vzniká zákazníkovi povinnost zaplatit cenu služby a poskytovateli povinnost službu poskytnout.
  3. Poskytovatel je oprávněn odmítnout uzavření smlouvy v případech, kdy by došlo k porušení těchto podmínek nebo by objednávka vykazovala známky zneužití.

IV. Cena a platební podmínky

  1. Ceny služeb jsou uvedeny u jednotlivých kurzů včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a jsou platné v okamžiku odeslání objednávky.
  2. Platbu lze provést prostřednictvím platební brány (platební karta, on-line převod) nebo bankovním převodem na účet poskytovatele. Po přijetí platby je zákazníkovi vystaven daňový doklad a zaslán na uvedenou e-mailovou adresu.
  3. Cena je splatná okamžikem odeslání objednávky, není-li dohodnuto jinak. Zákazník bere na vědomí, že neuhrazením ceny služby nedochází k uzavření smlouvy.

V. Poskytování služby a dodací podmínky

  1. U on-line kurzů je zákazníkovi po uhrazení ceny služby zaslán e-mail s pokyny, přístupovými údaji či odkazem do on-line rozhraní, čímž je služba považována za poskytnutou.
  2. U prezenčních kurzů je zákazník po zaplacení informován o místě, čase a obsahu kurzu spolu s dalšími organizačními pokyny.
  3. U prezenčních i on-line kurzů je součástí služby doplňková on-line osnova, kde po absolvování kurzu a splnění povinných úkolů, včetně závěrečného testu, obdrží zákazník potvrzení o absolvování daného kurzu.
  4. Zákazník je povinen uchovávat přístupové údaje v tajnosti a zabránit jejich zneužití třetí osobou. Porušení této povinnosti se považuje za hrubé porušení smluvního vztahu.

VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Zákazník, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, v souladu s § 1829 a násl. občanského zákoníku, nestanoví-li tato část jinak.
  2. V případě on-line kurzů, které představují digitální obsah poskytovaný jinak než na hmotném nosiči, zákazník výslovně prohlašuje, že souhlasí s poskytnutím služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a bere na vědomí, že v souladu s § 1837 písm. l) občanského zákoníku nemá po poskytnutí služby právo na odstoupení od smlouvy.
  3. Souhlas dle předchozího odstavce zákazník vyjadřuje při odeslání objednávky potvrzením následujícího prohlášení: „Souhlasím s tím, aby mi byla služba poskytnuta ihned po zaplacení, a beru na vědomí, že tímto ztrácím právo odstoupit od smlouvy dle § 1837 písm. l) občanského zákoníku.“
  4. U prezenčních kurzů může zákazník odstoupit nejpozději 7 dní před konáním kurzu. V případě pozdějšího zrušení účasti není nárok na vrácení uhrazené částky, pokud poskytovatel neurčí jinak.

VII. Reklamace a odpovědnost

  1. Zákazník je oprávněn uplatnit reklamaci. Reklamace musí být uplatněna písemně na e-mail poskytovatele bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od zjištění vady.
  2. V případě on-line kurzů má zákazník platný přístup po dobu 12 týdnů. V případě prezenčních kurzů má zákazník platný přístup do on-line doplňkové osnovy po dobu 5 týdnů. Za vadu se nepovažuje uplynutí času pro výše specifikované doby platnosti přístupů.
  3. Poskytovatel odpovídá za to, že digitální obsah bude dostupný a funkční po dobu trvání kurzu. Neodpovídá za technické výpadky způsobené třetími osobami, připojením zákazníka ani za údržbové výpadky na serverech.
  4. Za nedostupnost a nefunkčnost po dobu trvání kurzu se nepovažuje technický výpadek kratší než 2 dny, ani výpadky způsobené běžnou údržbou.
  5. Poskytovatel neodpovídá za jakoukoli škodu vzniklou v důsledku nesprávného pochopení nebo aplikace informací získaných v rámci kurzů.

VIII. Ochrana osobních údajů

  1. Poskytovatel zpracovává osobní údaje zákazníků v souladu s právními předpisy České republiky a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR).
  2. Podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“, který je zveřejněn na webových stránkách poskytovatele.

IX. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 21. října 2025. Poskytovatel je oprávněn tyto obchodní podmínky jednostranně měnit, přičemž nové znění je účinné okamžikem jeho zveřejnění na webových stránkách.
  2. Právní vztahy mezi poskytovatelem a zákazníkem se řídí právním řádem České republiky. Případné spory budou řešeny u věcně a místně příslušných soudů České republiky.
  3. Spotřebitel má také právo obrátit se na Českou obchodní inspekci (www.coi.cz).