Všeobecné
obchodní podmínky
společnosti Rodina & Bohatství s.r.o., IČO: 22641092
Platné a účinné od: 21. října 2025
I. Úvodní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti mezi společností Rodina & Bohatství s.r.o., IČO 22641092, se sídlem Pod Kosířem 3001/12, 796 01 Prostějov (dále jen „poskytovatel“), a fyzickými či právnickými osobami (dále jen „zákazník“ nebo „spotřebitel“) při uzavírání smluv o poskytování vzdělávacích služeb prostřednictvím webových stránek poskytovatele www.rodina-bohatstvi.cz (dále jen „webové rozhraní“).
- Webové rozhraní umožňuje uzavírání smluv o poskytování služeb, zejména vzdělávacích kurzů a školení pořádaných poskytovatelem v elektronické (on-line) či prezenční formě. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi poskytovatelem a zákazníkem.
II. Vymezení pojmů a charakter služeb
- Poskytovatel nabízí vzdělávací kurzy a školení zaměřené na oblast finanční gramotnosti, hospodaření s rodinnými financemi a osobního rozvoje (dále jen „kurz“ nebo „služba“).
- Služby jsou určeny primárně pro spotřebitele ve smyslu § 419 občanského zákoníku. Poskytovatel však umožňuje uzavření smlouvy i s podnikateli (B2B), přičemž ustanovení těchto obchodních podmínek se použijí přiměřeně, není-li výslovně stanoveno jinak.
III. Uzavření smlouvy o poskytování služby
- K uzavření smlouvy dochází prostřednictvím objednávkového formuláře dostupného na webovém rozhraní poskytovatele. Zákazník vyplní objednávku, zvolí způsob platby a odesláním formuláře potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a souhlasí s nimi.
- Smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky zákazníkovi a úhradou ceny služby. Okamžikem uzavření smlouvy vzniká zákazníkovi povinnost zaplatit cenu služby a poskytovateli povinnost službu poskytnout.
- Poskytovatel je oprávněn odmítnout uzavření smlouvy v případech, kdy by došlo k porušení těchto podmínek nebo by objednávka vykazovala známky zneužití.
IV. Cena a platební podmínky
- Ceny služeb jsou uvedeny u jednotlivých kurzů včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a jsou platné v okamžiku odeslání objednávky.
- Platbu lze provést prostřednictvím platební brány (platební karta, on-line převod) nebo bankovním převodem na účet poskytovatele. Po přijetí platby je zákazníkovi vystaven daňový doklad a zaslán na uvedenou e-mailovou adresu.
- Cena je splatná okamžikem odeslání objednávky, není-li dohodnuto jinak. Zákazník bere na vědomí, že neuhrazením ceny služby nedochází k uzavření smlouvy.
V. Poskytování služby a dodací podmínky
- U on-line kurzů je zákazníkovi po uhrazení ceny služby zaslán e-mail s pokyny, přístupovými údaji či odkazem do on-line rozhraní, čímž je služba považována za poskytnutou.
- U prezenčních kurzů je zákazník po zaplacení informován o místě, čase a obsahu kurzu spolu s dalšími organizačními pokyny.
- U prezenčních i on-line kurzů je součástí služby doplňková on-line osnova, kde po absolvování kurzu a splnění povinných úkolů, včetně závěrečného testu, obdrží zákazník potvrzení o absolvování daného kurzu.
- Zákazník je povinen uchovávat přístupové údaje v tajnosti a zabránit jejich zneužití třetí osobou. Porušení této povinnosti se považuje za hrubé porušení smluvního vztahu.
VI. Odstoupení od smlouvy
- Zákazník, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, v souladu s § 1829 a násl. občanského zákoníku, nestanoví-li tato část jinak.
- V případě on-line kurzů, které představují digitální obsah poskytovaný jinak než na hmotném nosiči, zákazník výslovně prohlašuje, že souhlasí s poskytnutím služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a bere na vědomí, že v souladu s § 1837 písm. l) občanského zákoníku nemá po poskytnutí služby právo na odstoupení od smlouvy.
- Souhlas dle předchozího odstavce zákazník vyjadřuje při odeslání objednávky potvrzením následujícího prohlášení: „Souhlasím s tím, aby mi byla služba poskytnuta ihned po zaplacení, a beru na vědomí, že tímto ztrácím právo odstoupit od smlouvy dle § 1837 písm. l) občanského zákoníku.“
- U prezenčních kurzů může zákazník odstoupit nejpozději 7 dní před konáním kurzu. V případě pozdějšího zrušení účasti není nárok na vrácení uhrazené částky, pokud poskytovatel neurčí jinak.
VII. Reklamace a odpovědnost
- Zákazník je oprávněn uplatnit reklamaci. Reklamace musí být uplatněna písemně na e-mail poskytovatele bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od zjištění vady.
- V případě on-line kurzů má zákazník platný přístup po dobu 12 týdnů. V případě prezenčních kurzů má zákazník platný přístup do on-line doplňkové osnovy po dobu 5 týdnů. Za vadu se nepovažuje uplynutí času pro výše specifikované doby platnosti přístupů.
- Poskytovatel odpovídá za to, že digitální obsah bude dostupný a funkční po dobu trvání kurzu. Neodpovídá za technické výpadky způsobené třetími osobami, připojením zákazníka ani za údržbové výpadky na serverech.
- Za nedostupnost a nefunkčnost po dobu trvání kurzu se nepovažuje technický výpadek kratší než 2 dny, ani výpadky způsobené běžnou údržbou.
- Poskytovatel neodpovídá za jakoukoli škodu vzniklou v důsledku nesprávného pochopení nebo aplikace informací získaných v rámci kurzů.
VIII. Ochrana osobních údajů
- Poskytovatel zpracovává osobní údaje zákazníků v souladu s právními předpisy České republiky a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR).
- Podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“, který je zveřejněn na webových stránkách poskytovatele.
IX. Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 21. října 2025. Poskytovatel je oprávněn tyto obchodní podmínky jednostranně měnit, přičemž nové znění je účinné okamžikem jeho zveřejnění na webových stránkách.
- Právní vztahy mezi poskytovatelem a zákazníkem se řídí právním řádem České republiky. Případné spory budou řešeny u věcně a místně příslušných soudů České republiky.
- Spotřebitel má také právo obrátit se na Českou obchodní inspekci (www.coi.cz).